Listeners:
Top listeners:
play_arrow
Muzyczne DNA – Odcinek 29 Xiąże E2rd
Uczniowie z różnych szkół polonijnych w Irlandii wzięli udział w konkursie recytatorskim „Lokomotywa”, organizowanym przez Polską Macierz Szkolną w Irlandii.
Podczas wydarzenia młodzi uczestnicy zaprezentowali nie tylko swoje talenty, ale także ogromne zaangażowanie i pasję. Każdy z nich z wielką odwagą wcielał się w bohaterów wybranych wierszy, a ich występy były pełne energii i emocji .
Zaangażowanie widać było nie tylko wśród uczniów – równie mocno wspierali ich rodzice, którzy z dumą towarzyszyli swoim pociechom. Z roku na rok poziom prezentacji rośnie, a uczestnicy pokazują coraz większą świadomość sceniczną i dojrzałość artystyczną.
Warto podkreślić, że konkurs obejmuje również kategorię dla rodziców, która cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Dorośli chętnie stają na scenie, dając swoim dzieciom przykład odwagi, zaangażowania i miłości do polskiej literatury. Ich udział dodaje wydarzeniu wyjątkowego, rodzinnego charakteru.
Tego typu inicjatywy to nie tylko okazja do reprezentowania swojej szkoły czy zaprezentowania talentu. To także szansa na poznanie rówieśników i nauczycieli z innych placówek, budowanie relacji i wspólnoty. Co najważniejsze – udział w konkursie wzmacnia w dzieciach poczucie własnej wartości, odwagę i pewność siebie. Kompetencje te z pewnością zaprocentują w ich dorosłym życiu.

Laureaci konkursu „Lokomotywa” 2025
Klasy 1–2
🥇 1. miejsce – Maria Kulig
🥈 2. miejsce – Sonia Świątek
🥉 3. miejsce – Maja Myhan
Klasy 3–4
🥇 1. miejsce – Hannah Janowicz
🥈 2. miejsce – Sara Kowalczyk
🥉 3. miejsce – Liliana Zdanowicz
Klasy 7–8 oraz liceum
🥇 1. miejsce – Wiktor Galiński
🥈 2. miejsce – Patrycja Kowalska
🥉 3. miejsce – Franciszek Malicki
Kategoria „Rodzice”
🥇 1. miejsce – Tomasz Kotowski
🥈 2. miejsce – Kinga Grześka
🥉 3. miejsce – Piotr Woronowicz
Tekst i zdjecia Justyna Roj

Written by: Justyna Roj
#PoloniaIrlandia konkurs kultura literatura lokomotywa polonia Polska Szkola reportaz sztuka wiersze
…ladowanie utworów w toku
Post comments (0)